MySmartHome ، طراحی و اجرای سیستم های هوشمند
02191690880
0 0
مای اسمارت هوم ، تولید ، اجرا و طراحی خانه ی هوشمند
02191690880

کدام پروتکل برای هوشمند سازی منزل شما مناسب تر است ؟

کدام پروتکل برای هوشمند سازی منزل شما مناسب تر است ؟

انواع پروتکل های خانه هوشمند

سیستم‌های هوشمند خانگی برای اینکه با دیگر وسایل ارتباط برقرار کنند نیازمند استفاده از پروتکل خانه هوشمند هستند. ارتباط پروتکل‌های خانه هوشمند اساسی و مهم است زیرا یک سیستم مرکزی به تمام وسایل مجهز به سیستم هوشمند متصل شده است تا بتواند از طریق یک برنامه یا سیستم برنامه‌ریزی‌شده بیشتر کارها ی هوشمند را در ساختمان جدید انجام دهد. انواع پروتکل‌های خانه هوشمند توسط سازمان‌ها یا انجمن‌های توسعه داده‌شده که اعضای این دو مجموعه در مورد زبان برنامه هوشمند با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند و حتی به توصیف یک سیستم هوشمند می‌پردازند تا در صورت نیاز بتوانند مطابق با یک سیستم هوشمند یک برنامه بسازند. در ادامه این مطلب قصد داریم با انواع پروتکل‌های خانه هوشمند آشنا شویم و به بررسی آن‌ها بپردازیم.

پروتکل‌ها در خانه هوشمند باید چگونه باشند؟

هنگامی‌که برای یک‌خانه تازه تا سیس یک پروتکل خانه هوشمند را انتخاب می‌کنید باید عوامل مختلفی که در یک‌خانه مطابق با سیستم هوشمند باشد نیز توجه کنید. برای نمونه می‌توان به سازگاری پروتکل‌ها با وسایل خانه شما اشاره کرد و اگر مطابقت یا سازگاری نداشته باشند می‌توانید این سیستم را تعویض نمایید. یکی دیگر از انواع پروتکل‌های خانه هوشمند قابل ارتقا بودن این سیستم‌ها می‌باشد زیرا این پروتکل‌ها مانند تمام وسایل هوشمند هرساله نوع جدید و مدل جدید آن‌ها وارد بازار می‌شود درنتیجه باید دستگاهی را انتخاب کنید که قابل ارتقا باشد.

پروتکل اترنت

یکی از انواع پروتکل‌های خانه هوشمند محسوب می‌شود که به‌صورت سیمی قابل‌کنترل و برنامه‌ریزی است و دامنه ارتباط با افراد و هشدار آن صد متری می‌باشد و حسگر پروتکل اتر نت حساسیت پایینی به تداخلات الکترومغناطیسی که ممکن است ایجاد شود دارد.

پروتکل وای فای

اگر به دنبال پروتکل‌های بی‌سیم برای نصب در خانه‌های هوشمند هستید، پروتکل بی‌سیم وای فای برای شما بسیار مناسب هست که عملکرد بسیار سریع دارد و باقابلیت اطمینان بسیار بالا قابل خریداری است. محدوده دامنه این پروتکل بی‌سیم حدود بیست‌وپنج متر است.

پروتکل بلوتوثی

یکی از انواع پروتکل خانه‌های هوشمند نوع بلوتوثی آن است که به‌صورت بی‌سیم و با دامنه ارتباط ده متر از طریق سیستم رادیویی به برقراری ارتباط با دیگر وسایل را انجام می‌دهد. تمام دستگاه‌هایی که به این سیستم بلوتوثی متصل هستند با استفاده از یک چیپ کامپیوتر اجازه به اتصال دیگر دستگاه‌ها به‌راحتی انجام داده می‌شود. بهتر است بدانید سازگاری این دستگاه برای ارتباط با وسایل خانه و ارتباط آسان به گوشی‌های هوشمند به‌آسانی قابل انجام است.

پروتکل فروسرخ یا مادون‌قرمز

یکی از مطمئن‌ترین پروتکل‌ها که می‌توانید برای خانه هوشمند خود خریداری نمایید استفاده از پروتکل مادون‌قرمز است. این نوع سیستم رابط کاربری آسانی دارد و با محیط‌های مدرن نیز قابلیت سازگاری بالایی دارد. این سیستم می‌تواند تنها ارتباط یک‌طرفه بدهد و مانند یک تلویزیون برای سیستم امنیت شما نصب شود. این سیستم تنها گزینه برای کنترل از راه دور است که از کیلومترها دورتر از طریق موبایل یا یک سیستم تصویری کوچک خانه و یا ساختمان محافظت‌شده خود را کنترل نمایید.

پروتکل رشته‌ای

این نوع پروتکل توسط گروهی از شرکت‌ها طراحی و تولیدشده است که حتی هنگام خط دهی پایین وای فای بتواند با دیگر وسایل هوشمند ارتباط برقرار کند و عملکرد خوبی را در هنگام حادثه و برای امنیت محیط انجام دهد.

پروتکل KNX

این سیستم هوشمند که برای خانه‌هایی با نوآوری جدید استفاده می‌شود یکی از محبوب‌ترین پروتکل‌ها است که از این مدل استقبال فراوانی برای نصب در خانه‌های هوشمند انجام‌شده است. پروتکل KNS یک توپولوژی غیرمتمرکز می‌باشد که به‌صورت مرکزی عمل نمی‌کند و هر سیستم هوشمند در خانه متصل به این پروتکل که خودش هوشمند است مستقل به انجام هر کاری می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این سیستم می‌توانیم به مستقل بودن وسایل هوشمند اشاره‌کنیم که اگر دریکی از وسایل هوشمند اختلال و سوختگی و غیره اتفاق بیفتد بقیه سیستم‌ها به‌صورت مستقل به کار خود ادامه می‌دهند و در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد نمی‌شود. از مزایای خوب این پروتکل می‌توان به ایمنی و ضمانت بالای آن نیز اشاره کرد.

پروتکل ZIGBEE

این نوع سیستم هوشمند به دلیل ارتباطات بدون سیم و در اصلاح بی‌سیم و اتصال به وای فای عملکرد بسیار بالا و سرعت خوبی دارند. با استفاده از این سیستم می‌توان به تعداد زیادی از دستگاه‌ها متصل شد و بدون اتصال به برق و ارتباط این سیستم به‌آسانی انجام می‌گیرد و می‌توانی ایمنی این پروتکل را ضمانت کرد. پروتکل ZIGBEE برای استفاده در ساختمان‌های تجاری بسیار بزرگ مناسب می‌باشد و به‌صورت کاملاً مستقل در هر اتوماسیون اداری و خانگی قابل‌نصب می‌باشد.

پروتکل Z _WAVE

برای استفاده از یک پروتکل عمومی که با استفاده از فرکانس‌های بی‌سیم و رادیویی قابل‌کنترل است می‌توانیم از Z_WAVE استفاده کنیم. این سیستم مطابق با پروتکل امنیتی خانه‌ها ساخته و طراحی‌شده است بنابراین با سیستم و دستگاه های هوشمند خانگی سازگاری دارد و قابل نصب در خانه ها می باشد. اگر قصد کنترل تمام دستگاه ها هوشمند و امنیت خانه خود را از طریق یک اپ دارید این پروتکل بهترین انتخاب می تواند باشد.

مای اسمارت هوم با تکنولوژی خاصی که برای هوشمند سازی در نظر گرفته است میتواند تا حد زیادی از هزینه های هوشمند سازی خانه بکاهد و می تواند بصورت با سیم و بی سیم با توجه به نیاز و  بودجه ی شما خانه ی شما را هوشمند کند . 

مای اسمارت هوم سعی کرده در سیستم هوشمند خود تمامی نواقص پروتوکول های دیگر را بر طرف کند تا بتواند حداکثر رفاه ، ایمنی و آسایش را برای شما فراهم کند

 

اخرین مطالب

با ابزار هوشمند سازی منزلتو ارزشمند کن
واسه اینکه از تخفیفا جا نمونی حتما فالومون کن رفیق
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *