MySmartHome ، طراحی و اجرای سیستم های هوشمند
02191690880
0 0
مای اسمارت هوم ، تولید ، اجرا و طراحی خانه ی هوشمند
02191690880

هوشمند سازی، کمک رسان همه لحظه های شما

هوشمند سازی، کمک رسان همه لحظه های شما

عصر مدرن به دلیل تحولات سریع تکنولوژی شاهد تغییراتی است. آیا تاکنون واژه هوشمند سازی به گوش شما خورده است؟ هوشمند سازی یا معادل انگلیسی اش Artificial Intelligence ، در هر شاخه‌ای که باشد، این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است و در تمامی بخش های زندگی کارایی و ضرورت دارد. شاید تا به الان تصور درست یا خاصی از این موضوع  نداشته‌ اید و اطلاعات زیادی در مورد آن نمی دانستید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با توضیحاتی که در ادامه خواهید خواند، با یکی از کاربردی و به روز ترین حوزه های تکنولوژی بیشتر آشنا شوید. هوشمند سازی یعنی حضور ماشین ها، دستگاه ها و ابزاری که به زندگی انسان وارد شده اند تا انجام کارها برای ما آسانتر شود. از طراحی و اجرای برنامه های کامپیوتری جامع و کاربردی در گوشی های هوشمند گرفته تا پیاده سازی و اجرای هوش مصنوعی در انواع دستگاه‌ها، ابزار و امکانات شاخه های پزشکی، درمان بسیاری از بیماری‌ها، امور نظامی، ساختمانی، راهداری و کنترل امور حمل و نقل، پروژه های اقتصادی و بورس، امور فرهنگی، هوشمند سازی ساختمان و داشتن یک زندگی امروزی و مدرن و غیره، همه و همه تا حد زیادی به شما کمک می‌کند بخش زیادی از کارهای روزمره و شخصی خود را به کمک هوش مصنوعی به دستگاه‌ها و سیستم‌ها  بسپارید.

هوشمند سازی
هوشمند سازی

چرا هوشمندسازی در این نسل مهم است؟

 

همانطور که پیش از این گفتیم هوشمند سازی برای توسعه و پیشرفت فناوری، رسیدن به دنیایی با رفاه و آسایش بالاتر و استفاده حداکثری از هوش بشری در مسیر به خدمت گرفتن آن و بالا بردن کیفیت زندگی بشری، بسیار اهمیت دارد. در عصر جدید همه چیز مبتنی بر نوآوری ، فناوری ، دنیای مجازی و ارتباطات از راه دور است. اگر بخواهیم توضیحات خود را با جدیدترین موضوع روز دنیا کامل تر کنیم یعنی ویروس جدید Covid-19 که از سال گذشته تا به امروز، همه در سرتا سر دنیا در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستیم.  هوشمند سازی و فناوری دو اصل مهم در عصر حاضر هستند که علی الخصوص در این روزهای کرونایی خیلی بیشتر از قبل به کمک ما آمده‌اند. به طورمثال پرداخت آنلاین بانکی، خرید آنلاین، آموزش آنلاین، کنترل از راه دور خانه و زندگی تان در شهری دیگر، استفاده از امکانات بزرگ و کوچک که در نمونه های مختلف گوشی های هوشمند دیده می شود. همچنین در روزهایی که همگی ما ناچاراً مجبور به رعایت فاصله اجتماعی و دوری از عزیزانمان هستیم، هوش مصنوعی ما را نجات داده است. به راحتی  با فشار دادن یک دکمه یا لمس صفحه نمایش گوشی همراه خود می توانید  با دیگران ارتباط برقرار کنید.  به عبارتی هوشمند سازی در همه قسمت های زندگی ما دیده می شود و حتی اگر با زندگی مدرن سازگاری ندارید، راه گریزی برای استفاده از آن نیست و بخش قابل توجهی از همه امور زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده است. هوش مصنوعی در همه جا حضور دارد و استفاده از آن و داشتن یک خانه هوشمند همانند یک خدمتکار 24 ساعته در خدمت شماست. شما به آنها برنامه می دهید، دستور شما را می‌گیرند و به بهترین شکل امور خانه و محل کار شما را در دست دارند. 

هوشمند سازی ساختمان

با هوشمند سازی خانه و زندگی تان، یک دستیار همه فن حریف خواهید داشت

 

چند ساعتی مانده است تا به یک سفر دور و طولانی مدتی بروید، تمام خانواده با ذوق فراوان در حال انجام کارهای قبل از سفر هستند و از مدتها برای آن برنامه ریزی داشته اید. تصمیم گرفته‌اید سفرتان را با خودروی شخصی انجام دهید. ساعت مقرر فرا می رسد و سفر شما آغاز می شود. اما ناگهان در انتهای مسیر و درست زمانی که زمان زیادی تا رسیدن به مقصد باقی نمانده است، یکی از افراد خانواده به یاد می‌آورد که بعد از اتمام کارش با دستگاه اتو فراموش کرده است آن را از پریز برق بکشد. آه از نهاد همگی بلند می‌شود. نه امکان برگشت وجود دارد و نه می‌توان سرسری از کنار این موضوع گذشت. هوشمند سازی ساختمان و داشتن خانه هوشمند در این لحظات می‌تواند شما را نجات دهد. با توسعه علم و تکنولوژی، این بار هم هوشمند سازی ساختمان در حوزه امور شخصی و منزل می تواند خدمات بینظیری به شما بدهد. اتوماسیون خانگی و امکان کنترل از راه دور تمام سیستم‌های کنترلی از طریق شبکه وای فای و هر چیزی که قابلیت اتصال به شبکه دارد را می‌ توان  به عنوان هوشمند سازی ساختمان قلمداد کرد. به عبارتی هوشمند سازی قادر است تمام تجهیزات و ادوات الکترونیکی را طبق زمانبندی و برنامه ای که مد نظر شما است و به آن می دهید، تحت کنترل خود در آورده، فعال یا غیر فعال کند.  مواردی همچون کنترل از راه دور:

  • سیستم‌های روشنایی
  • سیستم صوت و تصویر
  • نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته و بررسی کل خانه
  • سیستم‌های کنترل و اطفاء حریق
  • سیستم امنیتی و دزدگیر
  • سیستم آبیاری
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • لوازم کنترلی مانند زنگ درب، پرده برقی، کلید و پریزها
  • تاسیسات
  • تهویه
  • لوازم خانگی و برقی
  • کنترل مصرف انرژی
  • کنترل تردد‌های ساختمان، دربهای اتوماتیک

هوشمند سازی ساختمان یا همان BMS با روشهای مختلفی انجام می‌پذیرد که  BACNET و  KNX دونمونه از معروفترین استانداردهای اجرای هوشمند سازی ساختمان هستند که از سال 2006، تمامی یکپارچه سازی های تجهیزات تحت این استانداردها انجام می‌شوند.

هوشمندسازی ساختمان در مازندران

 

با توجه به گسترش روز افزون تقاضای بیشتر مردم ایران به داشتن خانه و ویلای تفریحی در شهر و استانهای خوش آب و هوا، به ویژه شهرهای شمالی، یکی از کلیدی ترین تصمیماتی که هر صاحب خانه ای در روزهای ابتدایی باید به سراغ آن برود، اجرای هوشمند سازی ساختمان خویش است تا با رفاه و امنیت ایجاد شده یک زندگی ایده‌آل برای خود و خانواده اش فراهم کند.

         
جشنواره ی لوازم هوشمند

اخرین مطالب

با ابزار هوشمند سازی منزلتو ارزشمند کن
واسه اینکه از تخفیفا جا نمونی حتما فالومون کن رفیق
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *