MySmartHome ، طراحی و اجرای سیستم های هوشمند
02191690880
0 0
مای اسمارت هوم ، تولید ، اجرا و طراحی خانه ی هوشمند
02191690880
متاورس چیست

سیستم متاورس ‌چیست ایا نیازه که در حال حاظر وارد این سیستم بشیم؟

سیستم متاورس ‌چیست ایا نیازه که در حال حاظر وارد این سیستم بشیم؟

نسل بعدی اینترنت و رویارویی با دنیای آواتارها را که پیوندی با جهان فیزیکی و زندگی پیشرفته امروز است را می‌توانیم به نام سیستم متاورس یاد کنیم. برای آشنایی بیشتر با این دنیا جدید بهتر است بازی هوی رین را بشناسیم که در سال 2010 میلادی برای پلی‌استیشن‌های آن زمان طراحی و به بازار عرضه شد. داستان این بازی در مورد یک پرونده‌ای خوفناک از قتل‌های زنجیره‌ای بود و یکی از شخصیت‌هایی که برای حل این پرونده در این بازی وجود داشت یک مأمور اف بی آی که با داشتن یک عینک، دنیای کدر و پر از وحشت را با دیدگاه خود و افکارش به یک دنیای زیبا و پر از امید تبدیل می‌کرد. دنیایی که این مأمور اف بی آی از پشت عینک مشاهده می‌کرد همان سیستم متاورس است. می‌توان متاورس را دنیای آیینه‌ها، یک واقعیت مجازی بسیار بزرگ است که نیاز به اینترنت نداند و به‌صورت آنلاین دنیای ما را تغییر می‌دهد.

 

متاورس چیست؟

برای درک بهتر سیستم متاورس بهتر است آن را توصیف کنیم تا بیشتر آن را بشناسیم. سیستم متاورس یک سرزمین بسیار روشن است و در همه حال فعال است، در زمان واقعی و بدون اینترنت قابلیت تجربه شدن را دارد و مانند یک شهر بزرگ تعداد زیادی از مخاطبین و افراد در آن قرار می‌گیرند. اقتصاد سیستم متاورس کاملاً پیشرفته و به خود متکی است و نیاز به شاخه‌ها و افراد متخصص ندارد، مانند یک شهر بسیار بزرگ انتقال دادن دارایی دیجیتال از این قسمت به قسمت دیگر سیستم متاورس امکان‌پذیر است و اگر بخواهیم به طور تخصصی نیز سیستم متاورس را تعریف کنیم، یک شبکه‌ای بسیار گسترده که از محیطی مجازی طراحی و ساخته‌شده است و یا با کمک عینک‌هایی که واقعیت را نشان می‌دهند می‌توانیم این سیستم بزرگ را مشاهده کنیم و به تعامل با این شبکه گسترده بپردازیم.

آشنایی با چند مفهوم کلیدی در سیستم متاورس

هنگامی‌که قصد صحبت در مورد سیستم متاورس راداریم بهتر است با چند مفهوم کلیدی از این دنیا گسترده آشنا شویم. یکی از مواردی که در سیستم متاورس در مورد آن صحبت می‌شود مفهوم حضور است که به معنای احساس حضور کردن در فضای مجازی در کنار اشخاصی که در دنیای متاورس حضور گسترده دارند و این حس حضور که به‌صورت ملموس نیز حس می‌شود از طریق یک عینک یا نمایشگری که بر روی سر قرار می‌گیرد حس می‌شود. تعامل‌پذیری یکی دیگر از مفهوم‌هایی است که در سیستم متاورس وجود دارد و به این معناست که ما در دنیای متاورس می‌توانیم از یک محل به محل دیگری درحرکت باشیم و ارز دیجیتال مجازی خود و تمام آواتارهایی که در سیستم متاورس داریم را نیز می‌توانیم با خود حمل کنیم و از مقصدی به مقصد دیگر برویم. برای مثال شما می‌توانید خودروی خریداری‌شده از سایت یا یک بازی را از یک جزیره متاورس به مقصد بعدی در این سیستم ببرید. استانداردسازی یکی دیگر از مفهوم‌هایی است که در سیستم متاورس باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید. با استفاده از استانداردسازی تعامل بین تمام سیستم‌هایی که در متاورس در حال فعالیت هستند فراهم می‌شود و استانداردهایی که برای متاورس قرارگرفته را می‌توانیم در سراسر دنیا بدون هیچ مشکلی استفاده نماییم.

 
متاورس
مای اسمارت هوم

استفاده از متاورس چه مزیت‌هایی در دنیای کنونی برای ما خواهد داشت؟

سیستم متاورس در آینده‌ای نزدیک جایگزین اینترنتی خواهد شد که ما از آن استفاده می‌کنیم پس بهتر است آشنایی لازم را با این سیستم داشته باشیم. سیستم اینترنتی که ما از آن استفاده می‌کنیم به کاربران اجازه می‌دهد که در فضایی که مخصوص سیستم اینترنت یک منطقه یا یک کشور است به‌صورت آزادانه به فعالیت بپردازند اما تعامل‌پذیری در فضای اینترنت بسیار محدود است و شما نمی‌توانید محصولی را که در یک بازی کاشته‌اید یا خانه خود را از این بازی به بازی دیگر منتقل کنید. در سیستم متاورس این تعامل‌پذیری به‌صورت گسترده‌ای افزایش پیداکرده است و به کاربران و مخاطبان خود این امکان فراهم‌شده است که هر محصولی که خریداری کرده یا چیزی که ساخته‌اند به محل دیگر از دنیای دیجیتال انتقال دهند. در اینترنتی که ما در دنیای کنونی استفاده می‌کنیم تغییراتی که در هر پلتفرم ایجاد می‌کنیم قابل‌مشاهده برای دیگر افراد و کاربران نیستند اما سیستم متاورس این امکان را فراهم کرده تا تغییراتی دائمی در این شبکه گسترده ایجاد کنند و بتوانند این تغییرات را به کاربران دیگر شبکه نشان دهند. سیستم متاورس این امکان را فراهم کرده که هر فرد دارای یک هویت مشخص به‌صورت یکسان باشد و لازم نیست در هر پلتفرم یک هویت جداگانه ایجاد کنند. با ایجاد متاورس در آینده‌ای نزدیک دیگر لازم نیست به‌صورت فیزیکی در محل کار حاضر باشیم زیرا محلی که ما قرار است کار یا فعالیتی انجام دهیم همین سیستم متاورس می‌باشد. با استفاده از عینک که سیستم متاورس را به ما نشان می‌دهد بسیاری از کار ها آسان خواهد شد، برای مثال با استفاده از این عینک‌ها می‌توان به احراز هویت یا به خاطر سپردن نام همکاران در شرکت و محل کار پرداخت.

اخرین مطالب

با ابزار هوشمند سازی منزلتو ارزشمند کن
واسه اینکه از تخفیفا جا نمونی حتما فالومون کن رفیق
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *