MySmartHome ، طراحی و اجرای سیستم های هوشمند
02191690880
0 0
مای اسمارت هوم ، تولید ، اجرا و طراحی خانه ی هوشمند
02191690880

بهترین زمان هوشمند سازی ساختمان کی می باشد؟

بهترین زمان هوشمند سازی ساختمان کی می باشد؟

خانه‌های هوشمند به آن دسته ساختمان‌هایی گفته می‌شود که با نوآوری‌های جدید و طرح‌هایی نو در تمام محیط خانه ازجمله سیستم سرمایشی، گرمایشی، کنترل کردن درب‌های ورودی و خروجی به‌صورت کنترل از راه دور انجام گیرد. ابتدا باید بدانیم روش‌های هوشمند سازی ساختمان چیست و به چند دسته تقسیم می‌شود. هوشمند کردن ساختمان‌های تازه ساخته‌شده از دو طریق بی‌سیم به‌صورت اینترنتی یا باسیم از طریق کنترل کردن به روش خصوصی قابل انجام است. برای هوشمند سازی ساختمان ابتدا نیازمند هستیم تا طرح موردنظر ما توسط کارشناسانی که متخصص ساخت و تائید خانه هستند موردبررسی قرار بگیرد و سپس برای برق‌کشی به‌صورت هوشمند نقشه‌هایی که مورد تایید ما قرار دارد مورد پذیرش مهندسان سیستم هوشمند باشد و  سپس در مرحله اجرا انجام شود. در ادامه این مطلب به‌صورت کامل نحوه هوشمند کردن ساختمان و بهترین زمان هوشمند سازی ساختمان آشنا خواهیم شد.

انواع روش هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان به دو روش بی‌سیم که از طریق اینترنت انجام می‌شود و باسیم قابل انجام است. درروش بی‌سیم همان‌طور که از نامش مشخص است نیاز به واکاوی و کنده‌کاری برای جایگذاری و قرار دادن سیم‌ها نیست. سیستم بی‌سیم با مهیا شدن شرایط قرارگیری، و وجود داشتن امکانات به‌آسانی انجام می شود و باوجود برق‌کار ماهر انجام می شود. بهترین زمان هوشمند سازی ساختمان، زمانی است که شرایط برای طراحی ساختمان جدید فراهم باشد و در نوع اول که به روش باسیم نیز شناخته می‌شود به چند سری رشته برق نیازمند هستیم که قبل از گچ کاری اصلی در پشت دیوار قرارگرفته است و هنگامی‌که این هوشمند سازی انجام شود امکان انتقال به سایر ساختمان‌ها وجود ندارد و فقط در این ساختمان باقی می‌ماند. درروش باسیم بهترین زمان هوشمند سازی ساختمان قبل از طراحی نقشه برق‌کشی و اجرای سیستم برق‌کشی می‌باشد وتوسط مهندسین ماهرکه در حوزه هوشمند سازی ساختمان فعالیت دارند انجام می‌شود.

 

هوشمند سازی ساختمان چند مرحله دارد؟

 
  • طراحی

برای انجام اولین مرحله از هوشمند سازی ساختمان احتیاج است که پروژه هوشمند سازی مورد تائید مهندسان قرار بگیرد و سپس برای طراحی کردن سیستم برق‌کشی توسط مهندسین، وسایل موردنیاز هوشمند سازی ساختمان با بهترین کیفیت در اختیار آنان قرار بگیرد. با مشخص کردن محل هوشمند سازی و با کمک مهندسین باتجربه طراحی نوآوری ساختمان تازه ساخته‌شده انجام می‌گیرد.

 

  • محاسبه هزینه‌های هوشمند سازی ساختمان و انتخاب پروتکل مناسب

در مرحله دوم بر اساس پروتکل‌های مختلفی که برای هوشمند سازی ساختمان در بازار موجود است شما می‌توانید شرکت‌های معتبر را در اینترنت جستجو کنید و به مشورت بپردازید تا بهترین انتخاب را در نوع شبکه هوشمند ساز خانه داشته باشید. سپس شما نیاز دارید تجهیزات موردنیاز برای 

نوآوری سیستم هوشمند خانه و یا آپارتمان خود را تهیه نمایید برای مثال می‌توانیم به کلید و پریزهای هوشمند اشاره‌کنیم که به‌صورت لمسی، دکمه‌ای، حسی تهیه و تولیدشده‌اند. بعد از خرید تمام تجهیزات و تحویل به مهندسان متخصص هوشمند سازی ساختمان،  ارائه یک فاکتور برای اطلاع یافتن از دستمزد تمام مهندسین و کارگرانی که به انجام هوشمند سازی ساختمان و تکمیل این پرداخته‌اند، داده خواهد شد.

  • برق‌کشی ساختمان برای هوشمند سازی

در مرحله سوم تکمیل هوشمند سازی یک ساختمان نقشه ساختمان در اختیار متخصصین برق کار قرار می‌گیرد و سپس نقشه‌ای برای لوله کشی سیستم برق ساختمان طراحی می‌شود. در این نقشه محل قرار گرفتن لوله های برق و تجهیزاتی که برای این کار نیاز است نوشته می شود. به علاوه اینکه یک نقشه نیز برای کشیدن تابلو برق ساختمان نیاز است که می تواند توسط مهندسین صنعت برق طراحی شود ودر اختیار کارفرما قرار بگیرد.اما کارشناسان مای اسمارت هوم نقشه ای را برای شما طراحی میکنند که با بهینه ترین مصرف سیم کشی و ابعاد تابلو که حتی با سیستم مای اسمارت هوم شما می توانید بدون داشتن تابلو برق برای هوشمند سازی خانه ی خود را هوشمند کنید.

 باید توجه داشته باشید طراحی سیستم برق کشی ساختمان باید به گونه ای تنظیم شود که اگر صاحب ساختمان قصد تغیر این سیستم را داشته باشد،  به راحتی انجام شود. برای نمونه ممکن است صاحب آپارتمان فقط تصمیم به هوشمند سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی را داشته باشد و بعد از چند سال تصمیم به هوشمند سازی سیستم روشنایی بگیرد در نتیجه باید نقشه کشی برق برای هوشمند سازی ساختمان به گونه ای طراحی شود که بعد از چند سال امکان تغییر یا طراحی مجدد وجود داشته باشد.

  • قرار گرفتن تجهیزات هوشمند در جای مناسب و برنامه نویسی هوشمند

پایان یافتن سفید کاری ساختمان می تواند بهترین زمان هوشمندسازی ساختمان  باشد و در این زمان  تجهیزات هوشمند ساختمان در محل هایی که برای آن ها مشخص شده است قرار می گیرند. بهتر است بدانید هرکدام از این تجهیزات در یک زمان معین در جای خود قرار می گیرند و برای نمونه قبل از اینکه ساختمان توسط رنگ کار، نقاشی شود تابلو هوشمند نصب خواهد شد اما کلید و پریز های هوشمند بعد از انجام نقاشی ساختمان، استفاده از کاغذ دیواری در جای خود قرار می گیرد و نصب می شود. علاوه بر نصب تابلو هوشمند و کلید و پریز ها، برای نصب دوربین ساختمان هایی که به تازگی هوشمند شده اند، توسط کارشناسانی که در حوزه برنامه نویسی تخصص دارند باید به گونه ای یک برنامه را تنظیم کنند تا دوربین تمام نقاط آپارتمان را نشان دهد و با استفاده از تبلت و موبایل بتوانیم این مکان ها راکنترل نماییم.

   

کارشناسان مای اسمارت هوم بدلیل شرایط نامساعد بازار و قیمت های بالا ، پکیج هایی را برای مشتریان عزیز طراحی کرده که بتوانند با هر بودجه و متراژی خانه ی خود را هوشمند کنند . برای مشاهده ی پکیج ها رو تصویر متحرک زیر کلیک کنید

 

 

اخرین مطالب

با ابزار هوشمند سازی منزلتو ارزشمند کن
واسه اینکه از تخفیفا جا نمونی حتما فالومون کن رفیق
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *