MySmartHome ، طراحی و اجرای سیستم های هوشمند
02191690880
0 0
مای اسمارت هوم ، تولید ، اجرا و طراحی خانه ی هوشمند
02191690880

چه تیپ شخصیت‌هایی در بازار ارز دیجیتال ‌موفق ‌میشن

چه تیپ شخصیت‌هایی در بازار ارز دیجیتال ‌موفق ‌میشن

 

در بازارهای مالی مثل ارز دیجیتال افراد زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری و انجام معامله‌گری دارند. بسیاری از پژوهشگران در حوزه بازارهای مالی معتقد هستند که تیپ شخصیتی در معامله‌گری ارز دیجیتال باعث موفقیت یا عدم موفقیت فرد می‌شود. برای مشخص شدن تیپ شخصیتی هر فرد آزمون‌های متفاوتی در شبکه‌های مجازی یا اینترنت تهیه‌شده است که به شما کمک می‌کند نوع شخصیت خود را بشناسید و در صد موفقیت در بازارهای مالی را بررسی کنید. برای نمونه می‌توانیم به آزمون DISC و MBTI اشاره‌کنیم که با انجام این دو آزمون متوجه خواهید شد که در چه تیپ شخصیتی قرار دارید و آیا برای بازارهای مالی و انجام معامله‌گری مناسب هستید یا خیر. در ادامه این مطلب به معرفی این آزمون MBTIو تعیین تیپ شخصیتی در معامله‌گری ارز دیجیتال می‌پردازیم.

 

تست MBTI چیست و چه کاربردی دارد؟

در این تست برای مشخص کردن تیپ شخصیتی در معامله‌گری ارز دیجیتال، هر فرد در چهار گروه حسی یا شهودی، درون‌گرا یا برونگرا، فکری یا احساسی، ساختارگرا یا ادراکی و غیره قرار می‌گیرد. هرکدام از این گروه‌هایی که نام‌برده شد دارای نقاط مثبت و منفی هستند که ممکن است برای ارز دیجیتال و معامله‌گری در این بازارها مناسب باشد یا تأثیری نداشته باشد. انجام این تست برای بررسی تیپ شخصیتی در معامله‌گری استفاده می‌شود.

   

شخصیت درون‌گرا یا برونگرا

در این گروه نحوه ارتباط‌گیری افراد ب یکدیگر و محیطی که در آن قرار دارند یا به فعالیت می‌پردازند اندازه‌گیری می‌شود. با انجام این تست افرادی که به محیط‌های خلوت و در اصطلاح تنهایی علاقه‌مند هستند و دوست دارند در محیط‌های بی‌سروصدا تمرکز کنند به‌عنوان شخصیت درون‌گرا معرفی می‌شوند و برخلاف این شخصیت افرادی نیز وجود دارند که محیط‌های پرسروصدا و ارتباط‌گیری و هم‌کلام شدن با آدم‌های زیاد و مختلف را دوست دارند و قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ به آن‌ها آرامش می‌دهد که این نوع تیپ شخصیتی را برونگرا معرفی می‌کنند. بهتر است بدانید تیپ شخصیتی در معامله‌گری ارز دیجیتال این دو گروه را شامل می‌شود و بر اساس درون‌گرا یا برونگرا بودن خود در معامله‌گری تصمیم بگیرند که دوست دارند به‌تنهایی فعالیت کنند ویا علاقه‌مند به تصمیمات گروهی هستند. بر اساس تحقیق پژوهشگران در این حوزه، داشتن تیپ شخصیتی درون‌گرا و برون‌گرا تأثیر زیادی در موفقیت در بازارهای مالی ندارد.

شخصیت حسی یا شهودی

در این دو گروه پردازش اطلاعات در افراد و شخصیت‌ها اندازه‌گیری می‌شود و افرادی که دارای شخصیت حسی هستند به جزئیات یک مسئله دقت بیشتری دارند و افرادی که در تیپ شخصیت شهودی هستند به کلیات یک مسئله دقت می‌کنند. این اشخاص با درک شهودی که دارند می‌توانند اتفاقات را پیش‌بینی کنند و برای تغییراتی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد برنامه‌ریزی داشته باشند. معمولاً افراد باشخصیت شهودی مناسب در معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند؛ اما افرادی که به‌صورت احساسی یا حسی عمل می‌کنند بیشتر به کارهایی که در حال اتفاق می‌افتد تمرکز می‌کنند و تنها می‌توانند تغیرت اندک را در زندگی بپذیرند. این افراد با درک حسی نمی‌توانند اتفاقات ناگهانی را بپذیرند و این اتفاقات برای آن‌ها نگرانی بیش‌ازحد را به وجود می‌آورد. با بررسی که در این آزمون انجام‌گرفته است، هردو تیپ شخصیتی برای معامله‌گری ارز دیجیتال مناسب هستند. شخصیت شهودی می‌تواند اتفاقات آینده را در معامله‌گری پیش‌بینی کند و شخصیت احساسی به جزئیات یک معامله بیشتر توجه دارد و می‌تواند با دقت بیشتری وارد یک معامله شود.

شخصیت فکری و احساسی در معامله‌گری

برای تشخیص نحوه تصمیم‌گیری به بررسی دو شخصیت فکری و احساسی در این آزمون پرداخته‌شده است. افرادی که تیپ شخصیتی فکری دارند به انجام تحلیل‌هایی که پایه و اساس منطقی دارند علاقه زیادی دارند. تیپ شخصیت فکری دوست دارد با دیگران در هر مسئله‌ای چه نوع علمی و یا مسابقه به رقابت با دیگر افراد بپردازد؛ اما افرادی که درک احساسی دارند بیشتر تمایل به همدلی با افراد در وضعیت‌های گوناگون دارند. یکی از دلایلی که شخصیت‌های فکری در انجام معامله‌گری موفق‌تر عمل می‌کنند تحلیل‌های گسترده و متنوعی است که انجام می‌دهند؛ اما افراد احساسی به دلیل اینکه بر منطق خود تکیه ندارند و فقط جنبه احساسی معامله‌گری توجه دارند دچار ضررهای زیادی می‌شوند.

شخصیت ساختارگرا و ادراکی در معامله‌گری ارز دیجیتال

بامطالعه این دو تیپ شخصیت به نحوه مدیریت درست در زندگی روزانه و زمان که بسیار زود به اتمام می‌رسد، پی خواهیم برد. افرادی که شخصیت ساختارگرا دارند معمولاً یک به‌صورت منظم برای زندگی خود برنامه‌ریزی می‌کنند و تمایل به‌قرار گرفتن در تغییرات ناگهانی نیستند. به این افراد ساختارگرا می‌توانیم مسئولیت‌های بزرگ را محول کنیم یا قرار دهیم. افرادی که ادراکی هستند و بیشتر در درک کردن هر موضوع بهتر عمل می‌کنند و نسبت به تغییراتی که برایشان اتفاق می‌افتد منعطف هستند و زودتر می‌پذیرند. افرادی که شخصیت ادراکی دارند در مسیر زندگی خود پدیده‌هایی را که مشاهده می‌کنند به‌سادگی از آن‌ها نمی‌گذرند و به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند. افراد ادراکی به دلیل نظم خوبی که در زندگی دارند تیپ شخصیتی در معامله‌گری ارز دیجیتال موفق‌تر خواهند بود و بهتر عمل می‌کند.

 

 

اخرین مطالب

با ابزار هوشمند سازی منزلتو ارزشمند کن
واسه اینکه از تخفیفا جا نمونی حتما فالومون کن رفیق
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *