MySmartHome ، طراحی و اجرای سیستم های هوشمند
02191690880
0 0
مای اسمارت هوم ، تولید ، اجرا و طراحی خانه ی هوشمند
02191690880

انواع ماژول هوشمند سازی ساختمان

انواع ماژول هوشمند سازی ساختمان

مهم‌ترین ماژول هوشمند سازی ساختمان پردازنده مرکزی می‌باشد که دلیل اهمیت بالای آن علاوه براینکه سیستم‌های هوشمند باهم در ارتباط هستند به این پردازنده بسیار مهم نیز اتصال پیداکرده‌اند. با استفاده از این سیستم هوشمند تمامی وسایل از داخل و خارج از خانه به این سیستم مرکزی متصل می‌شوند. بعد از پردازنده مرکزی نوبت به حس‌گر ها است که یکی از انواع ماژول هوشمند سازی ساختمان محسوب می‌شود. این ماژول هوشمند وظیفه انتقال پیام یا هشدار را به پردازنده مرکزی دارد. حس‌گر TIP یکی از انواع حس‌گرها است که میزان دما و میزان سردی و گرمی ساختمان را به پردازنده مرکزی گزارش می‌دهد. از دیگر حس‌گرهایی که در ساختمان هوشمند نصب می‌شوند و وظیفه انتقال پیام به سیستم مرکزی رادارند حس‌گر PIR می‌باشد که یک نوع سیستم امنیتی است و در انتقال پیام در مورد روشنایی و خاموش و روشن شدن لامپ‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند. یکی از حس‌گرهای پرکاربرد که از انواع ماژول هوشمند سازی ساختمان محسوب می‌شود حس‌گر RF می‌باشد. کاربرد این حس‌گر باز کردن درب ورودی ساختمان و درب خانه را با استفاده از تلفن همراه از راه دور فراهم می‌کند. برای مدیریت برنامه‌های هوشمند ساختمان که بر روی دیوار قابل‌نصب است توسط تاچ پانل انجام می‌شود.

معرفی انواع ماژول رله هوشمند

یکی از پرکاربردترین جعبه‌های عملگر که در ساختمان هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد و وظیفه آن تبدیل کردن اطلاعات دریافتی از کلید و پریزهای لمسی هوشمند و به پردازنده اصلی یا مرکزی می‌باشد. با نصب رله و به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید میزان بهره‌برداری و استفاده از محیط را به بالاترین میزان برسانید و در محیطی که حضور دارید آسایش و آرامش بیشتری را تجربه نمایید. جعبه عملگر در دو نوع شانزده کانال و هشت کانال موجود هستند. این ماژول‌ها به‌صورت سیمی که به سرورهای سیستم‌های لوکس متصل هستند و یا کلیدهایی که تحت شبکه می‌باشند وصل می‌شوند. ماژول هوشمند سازی ساختمان انواع مختلفی دارد که به‌صورت جداگانه و در بخش‌های مختلف ساختمان خدمت‌رسانی می‌کنند. از ویژگی انواع ماژول‌های هوشمند سازی ساختمان باعث آسان‌تر شدن بسیاری از کار ها در منزل و صرفه‌جویی در انرژی و زمان می‌شود.

ماژول هوشمند روشنایی

برای کنترل سوییچینگ سر خط روشنایی از ماژول هوشمند روشنایی استفاده می‌شود و مناسب استفاده در کلیدهای تبدیل است تا در یک ساختمان سر خط را کنترل کند. این نوع ماژول هوشمند سازی ساختمان به‌صورت بی‌سیم با پردازنده مرکزی در ارتباط است و با کنترل دستی هم می‌توان آن را فعال نمود. برای اینکه این محصول را در خانه خود استفاده نمایید نیاز به تخریب ساختمان ندارید و با استفاده دستگاه بی‌سیم می‌توان آن را راه‌اندازی نمود. برای نصب ماژول هوشمند روشنایی می‌توانید کلیدهای روشنایی را پس از قطع برق بازکنید و این ماژول را به پانل اصلی روشنایی وصل نمایید.

ماژول صوتی

ماژول‌های صوتی که در ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرند توانایی این رادارند که فایل‌های MP3 و نوع WAVE را پخش کنند که برای این کار باید فایل‌های صوتی توسط سازنده این ماژول صوتی در دسترس قرار گیرد و این صوت پخش گردد. ماژول صوتی برای تقویت گردن صدا استفاده می‌گردد که تقویت‌کننده پرقدرت صدا نیز هستند که با بهره‌گیری از تراشه‌های قدرتمند نصب می‌گردند. برای اینکه بتوانید این نوع ماژول را در سیستم هوشمند خانه استفاده کنید باید از یک تغذیه مناسب نیز استفاده نمایید.

 

ماژول بلوتوث

ماژول بلوتوث یکی از انواع ماژول رله هوشمند می‌باشد که به‌نوعی یک پروتکل ارتباطی است و فرکانسی 2.4 مگاهرتز می‌تواند فرکانس هارا ارسال نماید. این نوع ماژول در دو طرف فرستنده و گیرنده می‌تواند پیغام به پردازنده اصلی بدهد و از هر اتفاقی پردازنده را مطلع نماید. ماژول‌های نوع بلوتوثی هرکدام یک تراشه متفاوت دارند که با استفاده از یک برد رادیویی و فرکانس‌های نسبتاً کوتاه می‌تواند پیام‌های مهم را ارسال نماید. شما می‌توانید بدون تخریب برق ساختمان و تنظیم و نصب دربرد اصلی از این گیرنده استفاده نمایید.

ماژول فشار

یکی از انواع ماژول رله هوشمند نوع فشار آن است که برای محاسبه فشار محیط خانه و ساختمان هوشمند نسبت به سطح دریا نصب می‌گردد. بیشتر این حس‌گرها در پهپاد ها ، تجهیزات مربوط به هواشناسی و پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ماژول دما و رطوبت

استفاده از این ماژول در خانه‌های هوشمند به دلیل اندازه‌گیری دما و هشدار برای روشن شدن وسایل گرمایشی و سرمایشی است. قطعاتی که موردنیاز این حس‌گر هستند به همراه یک حس‌گر کوچک قرار داده می‌شود که با استفاده از تنها خروجی که دارد ،  آنالوگ و دیجیتالی که نیازمند هستید را به کنترل‌گر خود اتصال دهید و سپس به‌عنوان یک خروجی قرار دهید. البته باید بدانید در بعضی از این ماژول‌های دما یک خروجی دیجیتالی نیز قرارگرفته است که با تنظیم و اتصال به یک پتانسیور می‌توانید به‌طوری تنظیم کنید که یک خروجی داشته باشید. این نوع ماژول‌ها در انواع مختلف به‌صورت کاملاً هوشمند قابل خریداری و نصب هستند.

ماژول رله دوربین

یکی دیگر از انواع ماژول رله هوشمند نوع دوربینی ان است که با استفاده از این ماژول می توانید از راه دور ساختمان را کنترل کنید و برنامه ریزی های دستکاه درب های ساختمان را باز کنید و یا در کارخانه و کارگاه استفاده نمایید و ماشین آلات خود را کنترل نمایید.

اخرین مطالب

با ابزار هوشمند سازی منزلتو ارزشمند کن
واسه اینکه از تخفیفا جا نمونی حتما فالومون کن رفیق
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *